SUPYoga

SUPYoga

 

SUP staat voor Stand Up Paddling. Suppen is ontzettend goed voor het lichaam omdat je ├ęcht al je spieren aan het werk zet.  Heb je nog nooit gesupt? Geen probleem. We beginnen altijd met een korte instructie op de kant. En voor je het weet sta je rechtop op het supboard te peddelen. We peddelen naar een rustige, aangename plek en maken de boards met lijnen aan elkaar vast. Dan ga je yoga ervaren op het supboard. De boards zijn net zo breed als een yogamat en daardoor extra stabiel. De spieren zijn opgewarmd door het suppen, tijd om te stretchen! Met volle aandacht beweeg je tijdens SUP Yoga rustig van de ene houding naar de andere terwijl het water onder je door kabbelt. Nog meer dan bij yoga op de mat, voel je wat een houding met je lichaam doet. Er zal nog meer een beroep worden gedaan op je focus en concentratie. De frisse lucht die je inademt is heilzaam voor je zenuwstelsel. Spieren en gewrichten worden soepeler. We eindigen met een korte ontspanningsoefening, zittend of liggend op de sup. Luisterend naar de geluiden van de natuur, het kabbelende water, de zonnestralen op je gezicht en de wind door je haren. Een heerlijk moment van rust en totale ontspanning. Daarna peddelen we weer naar de plek waar we zijn opgestapt. 

Om mee te kunnen doen met Sup Yoga is ervaring met yoga of suppen niet noodzakelijk. Als een yogahouding niet bij je past, dan wordt er een alternatief geboden. Het is wel belangrijk dat je kan zwemmen. Al leert de ervaring dat er bijna nooit iemand in het water valt. Een mooie mix van inspanning en ontspanning.