Bedrijven

Een zowel productieve als ontspannen werkdag, het lijkt soms onmogelijk. Gehaast opstaan, snel douchen en ontbijten. Al na 5 minuten op je werk, lijkt de drukte in je hoofd toe te nemen. Je mailbox puilt uit en er liggen allerlei klussen op je te wachten die (liefst vandaag) nog moeten weggewerkt… Herkenbaar?

Hoogste tijd om te stoppen met het eeuwige haasten en “moeten”, want ontspannen werken is leuker, productiever én efficiënter. Heb je vaak last van een vol hoofd, stijve schouders, nekpijn of andere spanningsklachten tijdens en na je werk? Dan geef je waarschijnlijk te weinig aandacht aan de tussentijdse herstelwerkzaamheden van je lijf en brein. Op den duur loop je de kans overbelast te raken.

Yoga op de stoel geeft het brein rust die het nodig heeft voor verwerking, goed denkwerk en creativiteit. Een stoelyogales bestaat uit ontspanning- en ademhalingsoefeningen, rek - en strek-oefeningen, versterkende oefeningen, concentratietechnieken en meditatie. Stoelyoga is er op gericht om spieren en gewrichten soepeler te maken en de doorbloeding te verbeteren. Je leert spanning los te laten en je concentratie en motoriek verbeteren. Je wordt bewuster van je lichaam en leert signalen als stress en vermoeidheid eerder herkennen.

Stoelyoga is laagdrempelig: deelname in werkkleding, geen fitheid vereist en op elke locatie mogelijk. Tussen de 10-60 minuten, geheel afhankelijk van wat wenselijk is. Een kennismakingssessie  kan er bijvoorbeeld als volgt uit zien: in de lunchpauze twee keer een sessie van een half uur aan 2 groepen (max. 15 deelnemers per groep).

Een andere mogelijkheid is Bedrijfsmassage. Voor meer info klik op de menubalk “Massages” en daarna “Stoelshiatsu”. Via “Contact” is het mogelijk contact op te nemen en meer info te verkrijgen.